În lumea agitată a afacerilor, procedurile sunt precum harta care îți ghidează echipa către succes. Indiferent de dimensiunea sau domeniul business-ului tău, procedurile bine stabilite sunt cheia pentru eficiență și consistență

“Apa este udă” sau despre utilitatea procedurilor într-o companie mica.

“Dar noi nu avem nevoie de proceduri că știm ce avem de făcut!”

Tocmai de aceea sunt esențiale, pentru a le putea urmări că le faceți corect și complet.

Și piloții de aeronave știu ce au de făcut și cu toate acestea stau cu procedurile în față atunci când acționează.

“Noi nu avem nevoie de proceduri, că ne zice șeful ce să facem.”

Uneori antreprenorii din IMM-uri poartă multe pălării și acestea nu sunt pălăriile lui Edward de Bono de rezolvare a problemelor. Singurele pălării pe care să le purtăm ca antreprenori sunt cele ale lui de Bono! 😆 (Click aici dacă ești curios)

Iar atunci totul depinde de antreprenor și blocajul în calea dezvoltării afacerii este propria persoană a antreprenorului.

“Noi nu vrem să folosim proceduri, că vrem să fim liberi și creativi și procedurile ne limitează ce facem și cum facem.”

Este ca și cum ai zice că nu poți fi creativ sau liber când ți se dă o rețetă de mâncare, dacă nu faci stand-up să improvizezi pe loc asezonarea condimentelor.

Pe de altă parte, a ști că ce ai făcut este corect și valoros, este unul dintre ingredientele pentru libertatea la locul de muncă.

“Eu nu vreau să trasez proceduri în propria companie, că îmi pleacă oamenii, și așa sunt stresați cu ce au de făcut.”

Sau

“Nu avem timp să facem proceduri, că trebuie sa muncim”

Asta e ca în bancul cu cei 2 tăietori de lemne: unul tăia neîncetat, ca să nu piardă timpul, iar celălalt făcea pauze și în mod secret își ascuțea toporul. 

Rezultatul era că cel care se preocupa de “o procedură”, avea rezultate mai bune.

Nu știu dacă am acoperit toate obiecțiile, însă un lucru e cert – atunci când ai proceduri și ai definit propria calitate a muncii, lucrurile devin clare, transparente și predictibile.

Iar rezultatul este în general că oamenii care apreciază aceste lucruri o sa se implice și mai mult, că le va fi mai clar ce au de făcut și care sunt beneficiile.

Iar cei care nu le apreciază, vor fi depistați imediat când nu se vor implica mai mult deoarece …le va fi clar ce au de făcut și care sunt beneficiile! 😆

Dar până la urmă dacă voiai o birocrație excesivă și o lipsă de transparență, probabil că nu alegeai nici tu, nici colegii tăi un job la privat!

A avea proceduri nu este suficient.

Oamenii au nevoie de training pe proceduri (de preferat unul interactiv care poate fi înregistrat și reluat).

Apoi au nevoie de câteva runde de verificări.

Apoi se deleagă urmărirea procedurii și foarte important – cererea de ajutor în cazul în care se întâmpină dificultăți.

Trimestrial se pot seta apoi sesiuni pentru a îmbunătăți continuu procedurile existente.

Cunosc oameni care își fac proceduri pentru bagajul de vacanță – le-au gândit o data și apoi le refolosesc continuu.

Tu ce proceduri ți-ai propus să creezi sau să îmbunatățești?

Dacă dorești să afli mai multe despre proceduri, te invit să accesezi cursul nostru – Proceduri clare – afaceri predictibile