„CRM” se refera la „gestionarea relatiei cu clientii” – iar in sfera digitala, aceasta inseamna software care urmareste interactiunile cu potentialii clienti si cu clientii noi. CRM-urile stocheaza informatii de contact, inclusiv numele, adresa de e-mail, telefonul si orice alte informatii despre clienti. De asemenea, companiile pot atribui anumite contacte anumitor agenti de vanzari sau pot grupa mai multe contacte intr-un singur cont.
Un CRM are multe avantaje pe care companiile ar trebui sa le foloseasca.
1. Toate informatiile se afla intr-un singur loc
Una dintre cele mai mari probleme pentru vanzatori este timpul pierdut in procesul de urmarire a informatiilor. Acest lucru creeaza, de asemenea, haos in cazul in care un alt agent de vanzari are nevoie de informatii de contact.
În loc sa urmareasca adresele de e-mail, un agent de vanzari poate urmari toate datele si interactiunile chiar in cadrul unui CRM. Acest lucru reduce cantitatea de informatii pierdute, repetarea e-mailurilor si frustrarea. Un manager poate sa utilizeze un CRM pentru a urmari daca persoanele isi ating target-ul, ofertele deschise, ofertele inchise, ofertele pierdute. In loc sa fie nevoiti sa pastreze singuri un grafic sau sa urmareasca intr-un xls numerele, se pot conecta pur si simplu la un CRM si pot vedea aici tot.
2. Acces de pe telefon, tableta, desktop si oricine din echipa. Internet sa fie!
Un CRM imbunatateste comunicarea la nivel organizational. Nu este neobisnuit ca un reprezentant sa aiba nevoie sa preia conducerea unui alt reprezentant. Deoarece toate aceste informatii sunt stocate intr-un singur loc, este mai usor pentru oricine altcineva din companie sa obtina informatii de contact si sa vada activitatea din trecut. Echipa nu va fi incetinita prin trimiterea de e-mailuri inainte si inapoi – ei pot vedea de ce au nevoie chiar in CRM.
3. Ofera rapoarte per client, per persoana in timp real
Un CRM nu este doar un beneficiu pentru vanzari – este, de asemenea, un instrument extraordinar si pentru manageri. Fara un CRM, reprezentantii isi pot (sau nu) urmari activitatea intr-o varietate de moduri. Cu un CRM, toata activitatea este simplificata si mai usor de vazut si analizat de catre manageri.
De asemenea, simplifica comunicarea pentru un manager: daca toata lumea urmareste aceleasi informatii in acelasi mod, exista mai putine lacune sau neintelegeri.
4. Pregateste terenul pentru companie
Este mult mai usor sa implementati un CRM atunci cand numarul de contacte este la un nivel rezonabil decat atunci cand compania trece printr-o crestere masiva. Un sistem de foi de calcul si note poate functiona pe termen scurt, dar pe masura ce afacerea creste, devine mai greu de gestionat.
Trecerea la un CRM inseamna mai putina durere de cap. Un CRM poate creste, de asemenea, dezvoltarea pe termen scurt, permitand sa analizezi mai clar performantele echipei de vanzari. Avand aceste informatii centralizate permite sa vezi imaginea de ansamblu.
5. Creste eficienta vanzarilor
Un instrument excelent de vanzari va ajuta sa va mariti viteza si calitatea in acelasi timp. In cadrul unui CRM, procesul de vanzari poate sa fie automatizat. Poti seta secvente. Acestea sunt e-mailuri automate. De exemplu, dupa ce a participat la o expozitie comerciala, un agent de vanzari poate incarca o lista de contacte noi si poate crea o secventa pentru a trimite automat e-mailuri de urmarire catre fiecare dintre aceste contacte noi. Sa zicem ca avem 50 de mesaje care nu au fost deschise de catre aceste persoane. Atunci se poate face inca o alta secventa prin care se trimite automat un email de reminder sau orice altceva, daca persoanele nu au raspuns in termen de 7 zile.
Vrei si tu sa vezi cum arata un CRM implementat?
Poti rezerva o intalnire cu noi dand click pe butonul de mai jos. Iti stam la dispozitie cu un DEMO.