Astazi, software-ul utilizat pentru gestionarea relatiilor cu clientii, (CRM-ul) si planificarea resurselor de afaceri (ERP-ul), sunt piese centrale pentru cresterea productivitatii si profitabilitatii unei companii.
Desi, ambele instrumente te ajuta sa gestionezi informatiile cheie despre afacerea ta, datele pe care le stocheaza si functiile pe care le indeplinesc sunt foarte diferite.
În acest sens, vom explica diferentele dintre CRM si ERP.
Abordarea software
Un ERP este un instrument de gestionare a resurselor economice si umane ale companiei tale, prin urmare are un accent intern, adica este destinat centralizarii informatiilor care sunt gestionate in cadrul organizatiei tale.
În schimb, un CRM are un focus extern. ajuta echipa sa gestioneze relatia cu potentialii clienti si clientii existenti, adica cu oamenii cu care compania ta se conecteaza in afara acesteia.
Obiective de atins
În timp ce un software CRM este utilizat cu scopul de a imbunatati relatia cu clientii, un ERP este implementat cu scopul de a economisi costuri. Desi ambele obiective te ajuta sa cresti profitabilitatea companiei tale, strategiile pentru a obtine aceste rezultate sunt executate in moduri diferite.
De exemplu, prin eficientizarea proceselor de afaceri, un ERP te ajuta sa controlezi lichiditatea companiei tale, sa vezi oportunitatile de economisire si stocurile pentru a cumpara ceea ce este necesar.
Pe de alta parte, realizand relatia cu clientii personalizata, constanta si eficienta, un CRM te ajuta sa cresti ratele de conversie de la clienti potentiali la clienti care platesc si sa reduci costurile inerente ale procesului de vanzare.
Dupa cum vei vedea, acestea sunt actiuni diferite pentru a atinge obiective independente, dar pot fi completate pentru a iti dezvolta compania.
Domenii in care sunt implementate
În timp ce sistemul CRM este utilizat in zona de marketing, vanzari si servicii pentru clienti, un sistem ERP este implementat in principal in departamentele de resurse umane, achizitii, finante, administrare, contabilitate si operatiuni.
Este important de mentionat ca exista ERP-uri care au module pentru zona de vanzari si marketing, cu toate acestea, nu au functionalitati atat de avansate ca un CRM.
De asemenea, ERP-urile nu dispun de instrumente pentru zona de servicii pentru clienti, cum ar fi centrele de apeluri si asistenta tehnica.
Nivelul de complexitate al procesului de productie
Atat un CRM, cat si un ERP ofera abonamente ale caror preturi si functionalitati sunt adaptate nevoilor companiilor mici, mijlocii si mari.
Cu toate acestea, daca compania ta incepe sa vanda un produs sau un serviciu, concentreaza-te pentru moment pe realizarea unui numar bun de vanzari si evaluarea a cat de receptive sunt produsele si serviciile tale pe piata cu ajutorul CRM.
Dupa ce numarul de comenzi creste si odata cu aceasta, cantitatea de produse care trebuie fabricate si numarul de angajati care urmeaza sa fie angajati pentru a satisface cererea respectiva, va puteti gandi sa investiti intr-un ERP.
ERP-urile sunt adesea folosite in companii care gestioneaza stocuri si procese de fabricatie care sunt dificil de controlat, deci daca compania ta are aceasta caracteristica, poate ca ar fi mai potrivit sa implementezi un ERP.
Vrei mai multe informatii? Acest articol nu a raspuns nevoilor tale?
Programeaza o intalnire cu noi si iti vom raspunde la intrebari. Tot ce trebuie sa faci este sa dai click pe butonul de mai jos.