Pe masura ce implementati CRM-ul perfect si va incurajati echipa sa il adopte, va apropiati din ce in ce mai mult de un flux de oportunitati si de un ciclu de vanzare mai scurt.

Multe variabile va pot ajuta sa va rafinati fluxul de lucru de vanzari. Dar ceva la fel de simplu precum sarcinile CRM poate avea un efect profund asupra performantei reprezentantilor dvs. de vanzari, atunci cand sunt utilizate corect, aceste sarcini va pot ajuta echipa sa ramana angajata si pe drumul cel bun.

Ce sunt sarcinile CRM?

Orice proiect poate fi impartit in sarcini mai mici, care trebuie indeplinite de membrii individuali ai echipei. Sarcinile CRM functioneaza in acelasi mod.

Obiectivul este de a defini o lucrare mai mica care trebuie finalizata de o anumita persoana la o anumita data de scadenta. Puteti utiliza campuri precum „stare”, „scadenta”, „atribuit” si „descriere” pentru a identifica si descrie parametrii sarcinii. Sarcinile pot (si ar trebui) atribuite unor contacte, companii sau oferte specifice pentru claritate suplimentara.

Obiectivul este de a va ajuta echipa de vanzari sa ramana la curent cu contactarea clientilor potentiali si urmarirea acestora si pentru a minimiza sarcinile administrative.

Sarcinile va ajuta sa va mentineti reprezentantii pe drumul cel bun. Cand au sarcini clar definite care le sunt atribuite, ei stiu exact ce trebuie facut si pana cand. Cand toata lumea din echipa care lucreaza la un anumit obiectiv final, procesul de vanzare devine mai eficient si mai eficient.

Utilizati mementouri pentru a va mentine echipa pe cale

Crearea de memento-uri in CRM va permite membrilor echipei dvs. sa ramana la curent cu sarcinile lor fara prea multe ganduri suplimentare. Acest lucru inseamna mai putina vointa exercitata pentru a face liste de sarcini si pentru a determina ce trebuie finalizat aici si acum, plus mai multa energie si entuziasm canalizate in procesul de vanzare.

Cu sarcini si memento-uri la locul lor, echipa dvs. se va simti mai realizata si pe drumul cel bun.

Creati un flux de lucru previzibil pentru echipa dvs.

Schimbarea este dificila si multi oameni nu rezista. Trecerea de la o abordare nesistematizata (haos) la un CRM, singur va duce probabil la o presiune pe echipei dvs. de vanzari. Dar, avand suficient timp, dorinta sa iubeasca noul mod de a face lucrurile, mai ales daca le usureaza treaba, lucrurile pot duce la succes. 

A face pe toti sa parcurga un proces este adesea cel mai bun lucru posibil pentru sanatatea unei afaceri. 

Crearea unui flux de lucru previzibil inseamna, de asemenea, reducerea confuziei, precum si pierderea de timp si energie. Cand creati sarcini, nu uitati sa le pastrati simple si consecvente. Acest lucru va ajuta echipa sa ramana productiva si performanta la niveluri optime si sa nu va faceti griji cu privire la ceea ce ar trebui sa invete sau la ce ar putea fi diferit atunci cand vor aparea maine la birou.

Ajutati-va echipa sa se concentreze asupra a ceea ce conteaza

Productivitatea vanzarilor nu poate fi atinsa atunci cand echipa dvs. nu este concentrata pe lucrurile corecte. CRM-urile exista pentru a atenua aglomerarea si pentru a va oferi un mod sistematic de abordare legat de vanzari. 

Puteti atribui o valoare clientilor potentiali calificati care sunt gata sa cumpere, apoi puteti evalua disponibilitatea lor la vanzare pe baza unor criterii pe care le considerati importante. Puteti acorda prioritate sarcinilor care trebuie sa fie finalizate fata de cele care pot astepta mai tarziu sau pot fi eliminate complet.

Cu cat este mai putin timp, efort si costuri cheltuite pentru urmarirea potentialilor clienti, cu atat mai bine, nu? Dar acest nivel de optimizare nu poate avea loc fara prioritizare si triaj.

Atribuirea sarcinilor si ajutarea echipei sa se concentreze asupra a ceea ce conteaza este o modalitate sigura de a imbunatati implicarea si performanta.

Utilizati CRM-ul dvs. ca tablou de bord pentru echipa dvs. de vanzari

Nu exista nimic asemanator cu sentimentul de a-ti stabili obiective si de a le atinge in intervalul de timp prestabilit, sau chiar inainte de termenele stabilite.

CRM-urile bune va permit sa rulati rapoarte pentru echipa dvs. si sa urmariti performanta persoanelor sau a anumitor echipe. Acest lucru inseamna ca il puteti folosi ca un tablou de bord pentru a mentine echipa motivata si de numerele din vanzari. De asemenea, puteti promova un pic de spirit competitiv printre membrii echipei.

Folosind un CRM, puteti obtine o vizualizare la nivel inalt a sarcinilor, mementourilor, listelor de sarcini, urmaririi activitatii si numerelor de vanzari. Si ce nu este grozav la asta? Monitorizarea si finalizarea sarcinilor va mentine echipa „la curent” cu privire la obiective si cat de aproape sunt de atingerea lor.

Desi simple, sarcinile CRM sunt uneori trecute cu vederea c ainstrumente pentru activarea vanzarilor. Acestea pot fi folosite pentru a-ti motiva echipa. 

Te invitam sa impartasesti cu noi experientele tale. Poti sa iti raspunzi la urmatoarele intrebari: 

  1. Cum folositi sarcinile CRM pentru a va mentine echipa angajata? 
  2. Procesul dvs. este previzibil si consecvent? 
  3. Ajutati la eliminarea sarcinilor de administrare inutile, astfel incat echipa dvs. sa se poata concentra asupra a ceea ce conteaza?
  4. Iti motivezi echipa in moduri corecte?

Iar, daca la unele nu cunosti raspunsul te invitam sa te alaturi grupului nostru de Facebook dedicat in automatizarilor, in care se discuta aspecte legate de CRM, task management, pontaj electronic si altele. 

INSCRIE-TE PE GRUPUL DE FACEBOOK