Context
De multe ori te intereseaza sa stii ce cumperi, inainte de a o face.
Software-urile cloud te ajuta mult, ca sa le poti testa la o fractie din costurile de odinioara.
Partea dificila este sa iti dai seama ce vrei sa folosesti si cand e mai potrivit un soft fata de altul.
Apoi urmeaza partea de implementare, care pe langa insertia de date si organizarea de sarcini pe roluri si pe obiective, are nevoie de o anumita metodologie (proceduri si project management).
Aici poate sa ajute un consultant, fiindca poate sa adapteze procesele de lucru disparate intr-un document formal, care apoi sa fie la baza muncii centralizate intr-un astfel de sistem.
O discutie cu un consultant poate sa ajute, ca o data ce ai facut decizia pentru un sistem, are sens sa-l folosesti mai multe luni.
Dar pentru a nu-ti spune ceva ce stii deja sau poti afla usor si singur(a), discutia cu acel consultant ar fi bine sa se focalizeze in jurul obiectivele de business si a posibilitatii de a automatiza munca. 🤖
Fiind sistem cloud, orice presupune lucrul cu acele date si comunicarea in echipa in legatura cu sarcinile existente, poate sa fie automatizate intr-un fel sau altul.
Mai jos aveti o comparatie intre doua solutii populare similare, cu plusuri si minusuri, raportate la activitatea de project management in contabilitate.
Trello
Plusuri
- Varianta gratuita:
- Task-uri si liste de task-uri nelimitate
- Posibilitatea de a automatiza munca prin reguli specifice chiar si in varianta gratuita (Ex: cand se ajunge in etapa de OP-uri/verificare declaratii, sa se atribuie automat contabilului sef)
- Posibilitatea de a avea campuri personalizate (ex: cifra de afaceri cumulata etc.) – dupa care se poate filtra
- Aplicatie pe telefon
- Numar nelimitat de utilizatori
- Varianta platita:
- Proiecte nelimitate si posibilitatea de a copia proiectele (ex: aveti toate firmele cu raportare lunara, luna urmatoare doar copiati proiectul)
- Permisiuni avansate per utilizator sau per proiect
- Multiple moduri de a vizualiza sarcinile (calendar, lista, rapoarte avansate)
- Extensii nelimitate (conectari cu alte sisteme)
Minusuri (varianta gratuita):
- Limitare la 10 proiecte per echipa
- O singura extensie per proiect
- Alte moduri de a vizualiza munca (tip calendar) nu sunt disponibile gratuit
- Nu are nativ contorizare de timp decat prin alti furnizori
Costuri
- De la gratuit la 12.50$ / utilizator/ luna
Asana
Plusuri
- Varianta gratuita:
- Proiecte, Taskuri si liste de taskuri nelimitate
- Posibilitatea de a te integra cu alte sisteme
- Aplicatie pe telefon
- Varianta platita:
- Mai multe functionalitati avansate de tip management proiect (formulare, raportare avansata, planificare)
- Posibilitatea de a avea campuri personalizate (ex: cifra de afaceri cumulata etc.) – dupa care se poate filtra
- Permisiuni avansate per utilizator sau per proiect (de la 13.49 € / utilizator / luna)
- Posibilitatea de a automatiza munca prin reguli specifice (Ex: cand se ajunge in etapa de OP-uri / verificare declaratii, sa se atribuie automat contabilului sef) – de la 30.49 € / utilizator / luna
- Multiple moduri de a vizualiza sarcinile (calendar, lista, rapoarte avansate) ceea ce face interfata mai placuta
Minusuri (varianta gratuita)
- Nu are posibilitatea de a automatiza munca decat in varianta platita de (30.49 € / utilizator / luna)
- Nu are campuri personalizate
- Nu are nativ contorizare de timp decat prin alti furnizori
- Numar maxim de utilizatori: 15
Costuri
- De la gratuit la 13.49€ / utilizator / luna (pentru campuri personalizate) la 30.49€/utilizator/luna (pentru automatizari fluxuri de lucru)
Concluzii
- Daca aveti nevoie de automatizare fluxuri de lucru sau de campuri personalizate, Trello este mai potrivit (avand aceste lucruri si in varianta gratuita)
- In studiul de caz contabilitate de pe site-ul nostru avem in solutia respectiva si necesitatea unor reguli de automatizare a fluxurilor de lucru
- Daca este mai important felul in care arata interfata, Asana este mai potrivita
- Daca aveti nevoie de a copia proiecte (pentru organizarea raportarilor de la o luna la alta), atunci ambele variante sunt potrivite, incepand de la prima varianta platita
- Daca vreti sa incepeti cu o varianta gratuita si:
- Vreti mai mult de 10 proiecte, atunci Asana
- Vreti mai mult de 15 utilizatori, atunci Trello
- Extensiile au costuri separate
- Exemplu contorizarea si raportarea timpului -> unde recomandam sa discutam pentru a va propune alta solutie
- Exemplu contorizarea si raportarea timpului -> unde recomandam sa discutam pentru a va propune alta solutie
Unde aflu mai multe (articol tehnic EN)