Motive pentru care iti doresti sa treci la un CRM mai bun

Trecerea de la un sistem CRM la altul este o decizie importanta.

Atunci cand un software CRM isi depaseste utilitatea, cel mai bine este sa fie dezactivat. Acesta poate fi un proces destul de complex si chiar plictisitor. Cu cat o companie este mai mare, cu atat va fi mai scump sa opreasca CRM-ul. Deoarece multe sisteme CRM sunt de obicei legate de alte sisteme ale companiei, schimbarea poate fi destul de costisitoare la nivel financiar. 

Iata 5 motive pentru care ar trebui sa iei in considerare comutarea:

1. Agentii de vanzari se plang de timpul necesar pentru inserarea datelor, intretinerea si utilizarea sau accesarea acestuia

Cand activitatea de inserare date dureaza mai mult decat de ar fi ok sau accesul la CRM se realizeaza doar din varianta desktop de exemplu, acest lucru ar putea fi un semn ca CRM-ul si-a depasit utilitatea. Cel mai bine ar fi daca ati avea un software rapid si de incredere care sa permita celor din departamentul de vanzari sa faca tranzactii rapide de oriunde pentru a creste productivitatea. Stim clar ca vanzatorii sunt deseori pe drumuri, de la un client la altul. Ar fi util sa aiba acces la informatii si de pe telefon sau de pe un laptop, de oriunde exista internet. Corect? 

2. Nu puteti obtine informatiile de care aveti nevoie pentru a lua decizii de business importante

Luarea deciziilor este o parte integranta a conducerii unei companii. Cand echipa de vanzari depinde de tabele Excel pentru a tine evidenta clientilor potentiali, atunci exista o problema. O sursa centralizata de informatii asigura faptul ca o companie poate lua decizii critice la timp. Mai mult de atat, un CRM bun ofera si grafice referitoare la activitatea echipei. Poti vizualiza usor ce tranzactii ai in asteptare, cate oferte sunt trimise, cate intalniri de afaceri sunt, care prezentari sunt, cine este cel mai eficient din echipa. Poti sa stii cui sa ii oferi un bonus fara sa mai fie nevoie de multe informatii pe care de altfel, le culegi cu greu din diferite xls-uri. 

3. Agentii de vanzari nu il folosesc, ci prefera sa pastreze foi de calcul sau alte liste „secrete”. 

Un software CRM invechit este obligat sa aiba functionalitati limitate. Un software actualizat incorporeaza toate noile progrese tehnologice pentru a se asigura ca vanzatorii nu au dificultati in a tine pasul cu operatiunile de zi cu zi.

4. Trebuie sa angajezi un consultant extern chiar si pentru cea mai mica schimbare

Externalizarea atunci cand vine vorba de servicii de consultanta pentru cele mai mici schimbari din companie poate duce la cresterea costurilor de functionare. Software-ul CRM al unei companii necesita o evaluare constanta pentru a se asigura ca poate sustine toate nevoile companiei. 

Gandeste-te bine si evalueaza situatia prin discutii cu echipa ta de vanzari pentru a afla mai multe informatii direct de la cei care utilizeaza sistemul. Sau daca nu aveti inca asa ceva in companie, afla informatii de la oamenii tai sa vezi cat de mult sunt dispusi sa foloseasca un astfel de sistem in caz in care l-ai implementa. 

Atentie! Reticenta poate sa fie mare la inceput. Orice schimbare aduce cu sine frustari si nervi uneori pentru echipa. Poate chiar si frica, frica a fi dat afara de exemplu. Noi am observat ca implementarea unui sistem inseamana 20-30% partea tehnica si 70 – 80% transformare la nivel uman, mental, comportamental. 

Asa ca, alegeti bine cuvintele cand propui o astfel de solutie sau consulta-te cu un specialist mai intai de toate. 

Vrei sa aflii mai multe despre automatizari, CRM si alte integrari care se poot realiza cu sistemele pe care le ai deja in companie? 

Te invitam sa te inscri in grupul de Facebook pe care l-am realizat, fix pentru a raspunde acestor intrebari. 

INSCRIE-TE PE GRUPUL DE FACEBOOK